2015. május 17., vasárnap

Zsoldosok 1. rész - egy karthágói sereg építése

Utoljára 1/72-ben volt karthágói seregem, még akkor amikor a Crusader Ancients szabályrendszerrel játszottunk. Sok ütközetet vívtam velük, főleg Misi keltái ellen és egész a végén nagyon megkedveltem a punokat. A nagy variálhatóság és változatosság tetszett talán a legjobban, ellenfeleim soha nem tudták milyen sereggel állok ki. Azóta ugye átváltottam kisebb, számomra jobban megfelelő méretarányra, így csak idő kérdése volt mikor kezdek bele megint egy ilyen seregbe. Mivel a kelta sereg lényegében készen van és a karthágói sereg nagy része kelta zsoldos volt, így nagyon olcsón tudtam újabb seregbe belekezdeni.

Mint miden seregnél először írtam egy kezdő sereglistát, ami kijelöli milyen figurákat kell beszerezzek a sereghez. Ezt próbálom aránylag változatosan felépíteni, mindenképpen úgy, hogy lehet egy ideig csak ezzel a listával tudok játszani, tehát használhatónak kell lennie. Mikor megvettem és kifestettem a sereget, jöhetnek a különböző opciók. Itt már lényegében mindegy, hogy osztagonként vagy ömlesztve szerzi be az ember őket, de a pénztárcám és az idő miatt inkább az első verziót szoktam csinálni. Így könnyebb a festés is a későbbiekben.

A 'kezdő' karthágói seregem így néz ki, a lista a 2. Pun háború idejére vonatkozik (az első Pun háborúra külön lista van):

2× Afrikai gyalogság
1× Gall vagy spanyol (scutarii) gyalogság
2× Líbiai vagy spanyol (caetrati) előcsatározó
1× Numidiai lovasság
1× Gall vagy spanyol lovasság
1× Elefánt

A szokásos 8 osztag, az AMW szabályok szerint. A sereg gerincét az afrikai gyalogság adja, a csapásmérő erő az elefánt és a gall nehéz lovasság feladta. Az előcsatározók és a könnyű gyalogság feladata pedig a fontos terepszakaszok elfoglalása és az átkarolás lesz. A gall vagy spanyol gyalogság pedig vagy az elővédet vagy a támadó éket segíti, köszönhetően mozgékonyságának vagy éppen támadó erejének.

Persze a lehetőségek sokkal változatosabbak a lista alapján, de a cél az volt, hogy legyen egy fix sereg és a variációs lehetőségek utána jöhetnek pl: több elefánt, több kelta egység, Hannibal veterán gyalogsága, karthágói polgárok lovassága stb.

Jelenleg a sereg egy részét adó keltákon kívül 1 líbiai előcsatározó, 1 elefánt és 1 scutarii készült el.
A figurák mind a Corvus Belli gyártmányai.






A folytatásban kibővülnek a líbiai előcsatározók, és elkezdem festeni az afrikai gyalogságot is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése