2013. október 28., hétfő

Viharfelhők Normandiában 2. rész, 2013.10.19

1. kör:

A kört rögtön zseton húzással kezdtem, mivel fel lettem derítve (2 felderítő a 3 ellenében). A hideg zuhany után kissé át kellett alakítanom a haditervet. Most már szó sem lehetett, arról, hogy támadásba lendüljön a felderítő páncélos. Így viszont az lett a tervem, hogy a két felderítővel elfoglalok 2 célpontot és azokat meg is tartom. A harmadikat pedig lehetőség szerint a beérkező erőkkel foglalom el. Persze nem minden alakult úgy, ahogy elterveztem.

Tehát a  két Teljes sebességgel előre parancsot adtam ki: a Bren Carrier a hát mögé érkezett és mivel semmi német erő nem volt a környéken, elfoglaltuk azt. Az M3A3 a távolabbi magaslatot foglalta el, ami szintén egy Teljes sebességgel előre paranccsal elérhető volt. Így Misi rögtön 2 zsetont is húzott.

Bren felderítő szekció az első számú célpontnál.

A 'Honey' biztosítja a magaslatot.
 
A német felderítő raj lövész szekciója előre mozgott a ház felé és egy bocage mögött keresett fedezéket. A felderítő raj géppuskás szekciója és a mesterlövész a magaslat felé indult el, hogy azt elfoglalja. A parancsnoki páncélautó beindította a motorját és teljes gázzal elindult az út fel, a bocage-ok közt lavírozva.

A német előrenyomulás megkezdődött.

Az Sd.Kfz.222 a bocage takarásában felderítésre indult.

2. kör:

A kör az erősítésekkel kezdődik. de csak 3 egység érkezik, úgy döntök, hogy a 3 páncélost hozom be. Mivel nem nagyon van mire lőni velük, így a dupla mozgást választom, hogy pozícióba kerülhessek.
Míg a parancsnoki páncélos az utoljára maradt magaslat felé indul a bocage takarásában, addig a Firefly az épület felé indul, hogy az ottani felderítőknek támogatást nyújtson. A harmadik páncélos középen indult el és a hamarosan érkező német erősítés miatt ez is a bocage takarásában halad. Az egyetlen akcióm az volt, hogy a 'Honey' előrerobogott és sikeresen kilőtte a német Sd.Kfz.222. parancsnoki páncélautót.

Páncélos mozgások a második körben...


...és a kilövés, ez bizony zseton húzás és kevesebb parancs innentől kezdve.

Misinek szintén érkeztek az erői és mivel nálam páncélosok érkeztek, itt volt az ideje, hogy a Pz.IV-ek érkezésének. Két páncélos nagyjából a pálya középvonalában érkezett egy gránátos rajjal, míg a harmadik páncélos a pálya szélén az előbbi raj géppuskás szekciójával. A középen érkezett páncélosok nem mozogtak, de a szélen elhelyezkedő bizony elindult az út felé.

Megérkezett a német páncélos támogatás.
3. kör:

Ebben a körben újabb erősítés érkezett, mivel jelentős német páncélos erők voltak a pályán, úgy döntöttem, hogy a páncélelhárítást erősítem, így beérkezett a 6 fontos páncéltörőágyú és a szakasztörzs a PIAT-tal, e mellé még befért egy lövészraj is. A páncélelhárító fegyverek a felállási zónában lévő erdőben kezdtek, míg a lövész raj a középvonal környékén.

Erősödik a páncélelhárítás: 6 fontos és PIAT.

Az első bakák beérkezése.
 Harctevékenység nem is nagyon volt, jórészt mozgásokból állt a köröm, ennek fő oka az volt, hogy ebben a körben és szinte az egész játék alatt nagyon kevés parancskockát tudtam dobni: a bónuszokkal együtt átlagban 4 volt. Így jóformán védekezésre futotta a parancsokból, de az egységeimet sikerül majd mindig mozgásban tartani, mindig volt valahol valamilyen egységem.
Így a középen mozgó M4 fedezékbe vonult, ahogy az elől lévő 'Honey' is, túl közel volt már a Pz.IV. A lövész raj megindult a már elfoglalt magaslat felé, míg a páncéltörőágyú egy dupla mozgással a hát mögötti búzamezőbe érkezett, valahol itt kell állást kiépíteni neki. 

Misi ebben a körben támadásba lendül: az út felé haladó Pz.IV kilőtte a Bren Carrier-t, de szerencsémre at egész személyzet megúszta és csak ijedtek lettek. A másik két Pz.IV nyomult előre teljes sebességgel, nem lőttek.  A felderítő gyalogság a ház mögé érkezett, a helyükre a sövény mögé pedig egy sima gyalogos lövész szekció. A többi gyalogság elindult a harci zóna felé.

4. kör: 

Köröm elején újabb lövészraj érkezett fel, akit úgy raktam fel, hogy a ház és az gazdátlan magaslat felé tudjanak majd haladni, ami meg is történt egy dupla mozgás képében. Mivel a Firefly egész közel volt a Bren Carrier felrobbanásához, így úgy álltam, hogy a Pz.IV csak előröl tudjuk meglőni, sajnos ez egy lövés amit megeresztettem nem talált. A pálya másik felén a lövészraj el is érte a már birtokba vett magaslatot. Ebben a körben az ágyú telepítésre is került, majd lőttem vele, de lepattant a páncélosról, aki megdobta a moráltesztjét. Kör végén levettem a jelzőt a felderítő csapatról.
  
Misi körében lényegében lőpárbaj volt a Firefly és a PzIV között, mivel nem mozgott 2 lövés ment, de a  roncs takart némileg, de az egyik így is betalált és a Firefly kiégett. A másik két tanknak nem sok lehetősége volt, a lövésre lényegében a gyalogosok kísérése volt a feladatuk ebben a körben. A német gyalogság közben elérte a gazdátlan magaslatot, de nem tudta birtokba venni, mert nem messze állt tőle a parancsnoki M4A4. Ezért Misi egyik Pz.IV páncélosa felment a magaslatra és rálőtt a parancsnoki M4-re, ami a távolság miatt egész jó esélyekkel kecsegtetett, de most elhagyta a szerencséje  és a lövés nem talált. A többi német raj közben elért a házhoz és megkezdte annak bekerítését. Ez nem csak azzal fenyegetett, hogy elveszíthetem a házat, hanem így a 6 fontos is védetlenül marad. Az út melletti raj rálőtt a 6 fontosra de minden mentőt megdobtam és nem történt semmi.


Brit helyzet a fázisom végén.


A németek már a spájzban vannak...
Ezt a helyzetet a parancsnoki páncélosom megúszta, a háttérben a kevésbé szerencsés Firely.
5.kör: 

A kör elején megérkezett a 3. lövészraj és a 2 hüvelykes aknavető. Őket úgy helyeztem el, hogy középirányban vethessem be őket, Misi láthatóan ott akart a gyalogságával célt elérni.Akcióból is jutott bőven: legelőször a parancsnoki páncélossal kezdtem. Itt mivel nem mozogtam 2 lövést tudtam leadni és az egyik sikeres is volt és a dombon álló Pz. IV felrobbant. Középtájon az eddig rejtőző M4A4 a házat megkerülő gyalogságra lőtt és terület lövéssel sikerült is beijeszteni mindkét német rajt. Közeben a felderítők gyorsan bevették magukat a házba, itt egy esetleges támadásnak nagyobb eséllyel tudtak ellenállni. A 6 fontos ebben a körben szintén kétszer lőtt és a második lövés sikeres is volt, a PZ.IV kiégett. 

A parancsnoki M4 akcióban...
A zárótűzben elakadt a német támadás.

Egy újabb kilőtt páncélos.


Misi itt már gondterhelt volt, hiszen 2 páncélosa is megsemmisült és a támadás is elakadt középen: mindkét támadó raj ijedtség jelzőt kapott.  Ezért válasz csapást is mért: a dombra felvezette a mögötte rejtőző felderítő géppuskás szekciót és rálőtt a parancsnoki páncélost kísérő brit lövészrajra, itt pusztító tűzerő hatására a raj parancsnoka végül visszavonulót fújt, aminek következtében az erdőig hátráltak vissza britjeim. Mivel a támadó erő ijedten lapult a búzamezőben, hátulról megindult az újabb hullám. Végül az utolsó páncélosa pusztító tűzet lőtt a 2 épület közül a 6 fontosra. A kezelők mind hősi halált haltak, én pedig egy újabb zsetonnal lettem 'gazdagabb'.

Itt lőnek! Visszavonulás...
  
...és az elkövetők, a páncélosom meg gyalogsági támogatás nélkül.

6. és 7.kör:


Erősítés már nem jött nekem, így a meglévő erőmmel kellett megoldani a feladatot. Így a már elindított gyalogosokat tovább mozgattam, de még messze voltak, hogy beavatkozhattak volna a harcok menetébe. A házban lévő felderítők és a megmaradt két páncélosom (M4A4 és Honey) befejezték a német támadó csoport felszámolását: mindössze egy figura élte túl a támadást, de a morál tesztet megdobta így nem menekült el. Ezután a megmaradt M4elindult a hát felé, hogy oldalról lője ki Misi egyetlen Pz.IV-ét. Közeben a távolabbi dombon tüzelőállást vett fel a 2. brit lövészraj és a kilőtt páncélos roncsai köré gyűlő németeket szórtam meg és sikerült ijedtséget okoznom. Ekkor már a szakasztörzs is elindult, mert volt rá esély, hogy az utolsó német páncélost esetleg nekik kell megállítaniuk a PIAT-tal.


Ez a támadás összeomlott...




Misi sem tétlenkedett, az újabb német támadás lassan célhoz ért, de egyenlőre mozgásokból állt csak a harcfeladat. Ez a német bal szélen és főleg megint a középső szakaszon történt. A megmaradt Pz.IV. kirontott a bocage mögül és sikeresen kilőtte a parancsnoki M4A4-et. Ez bizony zseton nekem. Az út melletti páncélos roncs melletti géppuska megsorozta az éppen vonuló brit 3. lövészrajomat. Ez célzott lövésekkel ment, de csak 1 fő veszteséget okozott, aminek a moráltesztjét viszont megdobtam.


8.kör:


Ez volt az utolsó kör, bár az elején még nem tudtam. Itt a Honey már nem rejtőzködött, de közel menni nem mertem a német gyalogsághoz, hiszen úgy sejtettem, hogy minden rajban lehet egy panzerfaust. Így messziről géppuskáztam és dombon álló lövészekkel együtt. A távolság miatt főleg területlövéssel. Mivel előző körben kaptam egy lövést a 3. rajra, vissza is lőttem velük a géppuskára, de semmi hatása nem volt ebből a távolságból. Végül a házban lévő felderítő raj kivégezte a búzamezőben rejtőző egy németet. Az ezért járó zseton volt az utolsó amit Misi húzott, mert ezzel túl is lépte a töréspontját, és a harccsoportja visszavonult. A terület az enyém lett.


Na ennek a páncélosnak is lőttek, illetve rá lőttek...
A játék vége a 8. körben.
Végszó:

Nagyon jó játék volt, de talán nem is jön át annyira a leírásból. Volt fordulat mindkét oldalon, a hangulatra nem volt panasz. Nálam a legnagyobb problémát a kevés parancs jelentette. Bár mindketten 2 tiszttel játszottunk, én nagyon kicsiket dobtam végig, az átlagom 3-4 volt! Ez körönként 5-6 parancs volt és jóval több egységem volt fent: csak a második körben 5 és ez körönként nőtt.
Érzésem szerint azonban egészen jól bántam a rendelkezésre álló parancs mennyiséggel: szinte minden osztagom mozgásban volt, mindenhol volt valamilyen egységem, de ez sokszor csak úgy valósult meg, hogy bizony egy egység néha két körönként mozgott.


Misi játékát kissé bizonytalannak éreztem, pedig nála nem fordult elő a parancshiány, még úgy sem, hogy egy kör kivételével 1 tiszttel játszott. Lényegében majd minden körben 5-6 dobásai voltak a parancskockákra. A legtöbb gyalogosa főleg hátul volt, jó pár körig álltak hátul mire elindultak. A páncélosokkal is talán túl óvatosan ment pedig a brit rajokban nincsen páncélelhárító fegyver., ámbár valószínűleg ezt nem tudta.

Összességében nagyon jó játék volt, az Overlord kiegészítőt nagyon jónak találom, mindenképpen megéri a pénzét, még úgyis, hogy a szabálykönyvvel megegyező áron van. Akit érdekelnek a Normandiában zajló harcok ,annak kötelező vétel.

Legközelebb ezt a küldetést fogjuk lejátszani megint, de most úgy döntöttünk, hogy megcseréljük a feleket és én fogom irányítani a német erőket. Így megtapasztalhatom az érem másik oldalát.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése