2013. október 23., szerda

Viharfelők Normandiában - 1. rész, 2013.10.19

Sziasztok!

Szombaton lejátszottuk az első csatánkat a Battlegroup Overlord könyv szabályaival. A Kursk-ban bevált felderítés küldetést választottuk, igaz ebben a könyvben némileg változott a küldetés. A pontérték a megszokott 350 pont, ami a raj szintű ütközet felső határa. Nézzük mi változik a Kursk-ban található hasonló küldetéstől: az első a felállási zóna, ami itt a sarkokban van. A dobás után a nagyobb értéket dobott játékos sarkot választ, az ellenfél automatikusan az átellenes sarokban áll fel. Változás még, hogy nem kellett a kezdést sem kidobni, lévén a németek automatikusan védőfélt játszanak. Különlegessége még ennek a küldetésnek, hogy D6 körön keresztül kizárólag felderítő egységek tartózkodnak a pályán. Ha ez a kijelölt idő lejárt, akkor érkezik az erősítés a már megszokott módon.

Természetesen itt is vannak célok, rögtön hármat is ki kell jelölni. Persze ezeket nem kötelező elfoglalni, a játékot ezek nélkül is meg lehet nyerni, de mint ebből  a játékból is kiderül, aki megszerzi ezeket és meg is tudja tartani őket, nagy előnybe kerül az ellenfeléhez képest. Az első célpont a nagyjából az út mellett álló épület volt, a másik kettő egy-egy magaslat.

A terep és a célpontok: a két magaslat és a ház.


Szemben álló felelek:

Misi irányította a németeket, ami egy gyalogos harccsoportot takart. Ez egy gránátos szakaszból állt (3 raj és szakasztörzs, 3 panzerfaust), amit 3 Pz. IV. G páncélos támogatott. A felderítő erőket a szokásos felderítő (fusilier) raj alkotta, továbbá egy mesterlövész és egy pk. Sd.Kfz.222 páncélautó próbálta a harcfeladatot megoldani. Ez így összesen 346 pont lett és a harccsoport harcértéke 26 volt, a 2 tiszt D6+2 parancskockát adott.

Én a brit erőket vezettem.Támadó félként inkább páncélosokra alapoztam, ezért páncélos harccsoportot építettem, amihez a gyalogsági támogatást egy lövész szakasz adta. Így hoztam M4A4-ből álló félszakaszt (2 M4A4 és 1 Firefly) ezekből az egyik páncélos parancsnoki jármű.
A lövész szakasz teljes feltöltéssel indult (3 raj, 2" aknavető csapat és szakasztörzs), amit megerősítettem némi páncélelhárítással: egy 6 fontos páncéltörő ágyú és a szakasztörzsben egy PIAT kapott helyet. A felderítő csapat egy Bren Carrier-ben ült (3 fő) és egy M3A3 felderítőpáncélos támogatta őket. Így harccsoportom kereken 350 pont lett és 25 harcértékkel bírt. A parancskockák, mint a német félnél D6+2 volt.

Felállás:

Misi rakta fel előbb a felderítőit. Lényegében mindenki az erdő fedezékében állt fel, míg a páncélautó az erdő mögött.

Német felderítő alakulatok az erdőben

Az én felállásom ennél egyszerűbb volt, mivel csak járműveim voltak. Így őket fedezékbe se nagyon raktam, feladatuk úgy is a gyors előre nyomulás.

M3A3 és a Bren Carrier járó motorokkal.

Mivel a csatát én kezdem, arra alapoztam, hogy a Bren Carrierkét gyorsan megszerzi a középen lévő épületet, míg a páncélos egyszerűen letámadja a német felderítőket, mivel nincs olyan fegyverük, amivel árthatnának neki. Tervem lényegében dugába dőlt, mikor Misi 1-es eredményt dobott a harcfelderítésre, mert ez azt jelentette, hogy a 2. körben már jönnek a főerők...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése