2013. augusztus 3., szombat

Parancskockák a német harccsoportokban - Battlegroup Kursk elemzés

Ebben a kis írásban a német oldalról közelítem meg a raj szinten rendelkezésre álló parancskockák számát és annak növelésnek lehetőségeit. Remélem hasznos kis áttekintő lesz annak, aki német gránátos szakaszt szeretne építeni a Battlegroup Kursk rendszerhez.

Első játékunknál szembesültünk először, hogy a kör elején kidobott parancsok, bizony néha elégtelenek a feladatok végrehajtására. Ez köszönhető annak, hogy az általunk most játszott seregméretben (raj szint: 150-350 pont) csak D6 a parancskockák száma. Ez nem feltétlenül a játék hátránya, mert bizony gondolkodásra készteti a játékost az erők bevetését illetően: nem mindegy kinek, mikor adunk parancsot. Természetesen a D6 kocka nem egyedüli meghatározó tényező, vannak bizonyos módosítók. Az első a tisztek száma: minden a harccsoportunkban található Tiszt (Officer) képességgel rendelkező osztag +1 kockát ad a dobásunk értékéhez. Mivel az eddigi játékokban teljes szakaszt hoztunk mindketten, az ezzel járó parancsnoki raj adja ezt a bónuszt. Itt ennek a történetnek vége is, hiszen a raj szintű játékban a hozható alap osztag 1 teljes szakaszban van maximalizálva, igaz ehhez még hozzájönnek a csatolt osztagok. Tehát szaksz parancsnokságból csak egy lehet. Felvetődik a kérdés, hogyan tegyünk szert újabb Tisztekre (Officer)?

 A sereglista az Előretolt Parancsnoksággal (Forward Headquarter) kezdődik,de nem túl életszerű egy ilyen egység berakása raj szintű játékba: egy főtiszt nemigen ment ki a szakaszparancsnokok közé. Úgy gondolom ez az egység inkább nagyobb szakasz vagy inkább század szintű játékhoz van kitalálva. Ha azonban mégis hozzuk, akkor 24 pontért kapunk egy 3 főből álló osztagot (ebben benne van a Kübelwagen is), ami Főtiszt, Tüzérségi megfigyelő és Egyedi (Unique) képességekkel rendelkezik. Így, ha rá esik a választásunk el is veszi az egyetlen Egyedi választást. Viszont ennek az osztagnak van egy igen fontos képessége: a Főtiszt (Senior Officer), mégpedig azért, mert csak Ő kaphat Taktikai megbeszélés parancsot. Ez arra való, hogy játék közben vehessünk le Ijedség jelzőt valamelyik egységünkről! Nyilvánvaló, hogy mennyire használható ez a képesség hiszen normál esetben ezt már csak a körünk végén tehetjük meg, ezzela paranccsal azonban a játék közben és ha sikerel jártunk, akkor ez az egységünk is cselekedhet. Igaz a Harci jelzőt ennél a verziónál is húzzuk és még tesztet is kell dobnia a kiválasztott egységnek. Azonban mi nem használunk Előretolt Parancsnokságot csak nagyobb csatákban., ezért újabb lehetőségeket kell keresnünk. Szerencsére azonban van még pár olyan egység, ami segíthet ezen problémánkon.

 Az első ilyen a Luftwaffe légi irányító tiszt. Ez egy két főből álló kis csapat egy Kübelwagen-ben. Egy ekkora csatában kissé pontkidobásnak érzem, mert 26 pontért kapunk egy Tiszt, Légi megfigyelő 3+ képességekkel rendelkező osztagot, ami viszont Egyedi (Unique). Szóval az egyedi választásunkat el is viszi és a légi megfigyelő képesség használatához nem kis szerencse is kell (légi támogatás jelző húzása). Viszont adja a +1 parancskockát, de azt hiszem van ennél jobb választásunk.

A második lehetőség a parancsnoki felderítő páncélautó vásárlása. Ez 35 pontért elég jó választás, igaz, hogy kapásból Egyedi (Unique), de Tiszt, Felderítő, Tüzérségi megfigyelő képességekkel is bír, ezért érdemes lehet mellé venni egy kis tüzérségi támogatást is. Természetesen ezzel e képességgel az aknavetők tüzét is lehet irányítani. Ehhez még hozzá jön, hogy a páncélautó a gyalogsági lőfegyverekkel szemben jó védelmet ad és elég mozgékony és a 20mm gépágyú megfelelő tűzerőt biztosít, ha az ellenség túl közel merészkedne. Mivel felderítő ezért a kezdéskor a dobáshoz is ad +1 módosítót, illetve segíthet elkerülni, hogy felderítsenek a játék elején. Egy 10 pontos mesterlövésszel meg már lehet, hogy mi leszünk felderítési fölényben (2 felderítő).

A harmadik lehetőségünk a StuG III raj. 110 pontban kerül alaphelyzetben és 9 ponttal növeli meg a harcértékünket. Ezért kapunk 3 StuG III.F rohamlöveget, amiből az egyik a parancsnoki jármű.
Ez Tiszt és Aknavető megfigyelő képességekkel rendelkezik, így bátrabban mehetünk előre célpontot bemérni. Ez a kis alap raj nagyon erőssé teszi a harccsoportunkat, mert relatíve kevés ellenséges páncélossal és páncélelhárító fegyverzettel fogunk találkozni ezen a szinten. A 75mm löveg páncélosok és gyalogság ellen is kiváló, egyedül a KV-1E okozhat némi problémát és közelharcra van védőfegyverzete. Hátránya a rajnak, hogy rögtön 3 támogató választásunkat is elviszi és az, hogy elég drága egy 250 vagy 350 pontos harccsoportba, pláne, hogy a járművek fejleszthetőek a G altípusra. Viszont okozhatunk meglepetést a páncélosaink jelentékeny számával.

Ezekkel a bemutatott lehetőségekkel körönként D6+2 vagy D6+3 parancsunk lehet. Bár nem tűnik soknak a változás az alap D+1 parancshoz képest, de onnan is meg lehet közelíteni a kérdést, hogy így körönként 3 egységgel biztosan tudunk cselekedni, tehát van lehetőség az előre tervezésre és  a meglepetés okozásra. Úgy gondolom egy ekkora csatába érdemes a leírt lehetőségeket számba venni, mindegyik verzió köré elég jó és változatos harccsoportokat lehet építeni.




 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése